czwartek, 7 maja 2015

Kąpiel pomarańczami pachnąca- BEBI Kids Szampon i płyn do kąpieli dla dzieci 2w1

Kolejny post dotyczący produktu skierowanego do dzieci. 
Od narodzin Ali, przez naszą łazienkę przewinęło się naprawdę sporo kosmetyków do kąpieli. Polecany przez pediatrę-był! Zachwalany na blogach- był! Pani w aptece kąpała w nim swoje dziecko- był! Fajny skład- był! Ładny zapach- był! ... itd. Szukanie ideałów trwa naprawdę długo i jak to zwykle bywa, nie raz trafiłam na bubel, który nawet dla mnie się nie nadawał. Mamy swoich ulubieńców, ale czasami próbujemy czegoś nowego. Tym razem padło na BEBI Kids Szampon i płyn do kąpieli dla dzieci 2w1 BARWA.

Kilka słów od producenta
Delikatny kosmetyk o świeżym zapachu pomarańczy, do codziennego stosowania, przeznaczony dla dzieci powyżej 1 roku życia, a także dorosłych o szczególnie wrażliwej skórze. Dzięki recepturze opartej na niezwykle łagodnych składnikach, delikatnie myje i pielęgnuje skórę, nie podrażniając oczu. Kremowa piana nadaje włosom naturalną puszystość i ułatwia ich rozczesywanie. 
Zawiera: wyciąg z rumianku – łagodzi podrażnienia i chroni skórę przed wysuszeniem, d-pantenol – nawilża i koi podrażnienia.
Moja opinia
Opakowanie: "fikuśna" butelka o pojemności 380ml w wyrazistych i przyjemnych dla oka kolorach. Dzieci z pewnością będą bardzo zainteresowane wyglądem butelki, bo producent zadbał o to, by spodobała się dzieciom. Moja Ala jest zachwycona "tutu" (słonikiem). 
Zamknięcie butelki to typowy "klik", a ukryty pod nim "dzióbek" bardzo ułatwia wydobycie produktu- nic się nie rozlewa i nie spływa po butelce.
Konsystencja i zapach: Szampon lub płyn, jak kto woli, ma konsystencję jak większość tego typu produktów. Jest dość wydajny i całkiem dobrze się pieni. Po umyciu włosków dziecka, całkiem nieźle się spłukuje i nie szczypie w oczy.
Zapach jest wprost nieziemski! Cudowna, świeża pomarańcza! Szkoda tylko, że nie utrzymuje się na skórze. Co prawda, zaraz po kąpieli można wyczuć delikatny zapach, ale ulatnia się on bardzo szybko. Za szybko!
Działanie: uważam, że kosmetyki dla dzieci powinny mieć "cudowne" właściwości. Skóra dziecka wymaga większej uwagi i troski. Tu nie są ważne: zapach, konsystencja czy wygląd opakowania. Produkt ma działać, a przede wszystkim NIE SZKODZIĆ! Cena tego produktu nie jest wygórowana (ok 7zł.) ale wiem już, że nie kupię go nigdy. To prawda, że dobrze oczyszcza skórę dziecka, że włoski po umyciu są miękkie i nie plączą się. Prawdą jest też, że nie podrażnia oczu dziecka, ale zniechęcił mnie do siebie tym, że bardzo wysusza skórę. Moja Ala ma ją i tak wystarczająco suchą, a ten produkt spowodował dodatkowo jej ściągnięcie. Nie zauważyłam podrażnień i reakcji alergicznej, ale skóra całego ciała zrobiła się taka, hm... tępa. Pomyślałam więc, że sama go wypróbuję i moje spostrzeżenia się potwierdziły. U mnie też skóra była bardzo wysuszona i ściągnięta. Być może to przez SLS zawarte w składzie na "zaszczytnym" drugim miejscu. Nie obyło się bez intensywnego balsamowania ciała i ratowania wysuszonej skóry.
Spodziewałam się czegoś więcej, ale wiem już, że ten produkt nie jest ani dla Ali, ani dla mnie odpowiedni. I być może jest on, jak mówi producent, odpowiedni dla skóry wrażliwej, bo nie podrażnia, ale wraz z nim trzeba by zaopatrzyć się w kilka balsamów nawilżających, bo wysuszacz z niego pierwszorzędny! 

4 komentarze:

  1. Ja raczej wybieram te skierowane dla dzieci ze skórą z problemami AZS chociaż czasem kuszą takie ślicznie pachnące kosmetyki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. My też raczej stawiamy na emolienty. Ziaja ma fajny płyn natłuszczający- pachnie przecudnie i naprawdę natłuszcza:) Sama go używam :)

      Usuń
  2. bardzo fajna recenzja....ja dla mojej córci też bym nie mogła go używać wobc tego. Ma bardzo suchą skórę i potrzebuje czegoś mocno nawilżającego a nie dodatkowo wysuszajacego. Kurczakptys

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję Ci za zainteresowanie i pozostawiony komentarz :)