wtorek, 7 kwietnia 2015

Babka o smaku cytrynowym

Tuż przed Świętami otrzymałam paczkę współpracową od CREDO PR, a w niej m.in. babkę o smaku cytrynowym wyprodukowaną przez firmę "Majonezy" z Kętrzyna. Muszę przyznać, że nie jestem mistrzem cukiernictwa, dlatego "gotowe" mieszanki, do których wystarczy dodać jajko, są jak najbardziej dla mnie (bo zawsze mi wychodzi). Kiedyś więcej eksperymentowałam, teraz nie mam ani czasu, ani cierpliwości. Te bardziej wymyślne wypieki są domeną mojego Męża, ja idę na łatwiznę :).
 

Kilka słów od producenta
Babka cytrynowa to chyba jedna z najbardziej znanych i popularnych babek. Ciasto ma przyjemny cytrynowy zapach, który dodatkowo możemy wzmocnić poprzez polanie go lukrem i posypanie drobinami kandyzowanej skórki z cytryny. Zabieg taki sprawi, że nasze ciasto do popołudniowej kawy będzie miało wyjątkowy i orzeźwiający smak.
 
Moja opinia
Jak wspomniałam, takie rozwiązania są jak najbardziej dla mnie, bo przygotowanie babki zajmuje naprawdę niewiele czasu, wystarczy dodać kilka składników i upiec :). Mimo mojej diety "bez słodyczowej" skusiłam się na 2 kawałki i uważam, że warto było.
Gotowa babka jest naprawdę bardzo smaczna, delikatna i pulchna. Smak i zapach cytryny jest bardzo subtelny, więc jestem pewna, że babka smakowałaby również tym, którzy nie przepadają za cytrynowymi słodkościami. 
Ja swoją zrobiłam w "babkowej formie", która chyba była odrobinę za duża, bo babka krzywo wyrosła, ale mimo to obyło się bez zakalca i smakowała, a przecież to jest najważniejsze, prawda? Nie zdążyłam jej nawet przyozdobić, bo praktycznie od razu została zjedzona, poza tym nie przepadam za lukrem, którego słodycz "zabija" smak ciasta, a "zabicie" smaku tej babki byłoby prawdziwą zbrodnią. 
Polecam szczególnie tym, którzy tak jak ja nie mają czasu i cierpliwości, a lubią smak domowych wypieków.

1 komentarz:

Dziękuję Ci za zainteresowanie i pozostawiony komentarz :)