czwartek, 9 kwietnia 2015

Majonez Kętrzyński i zmodyfikowana sałatka

Dziś kolejny post kulinarny, a to za sprawą współpracy z Credo PR i otrzymanym do przetestowania majonezem kętrzyńskim. 

Miałam kilka pomysłów na dania do których dodaje się majonez, ale dziś podzielę się z Wami moja zmodyfikowaną sałatką. Zmodyfikowaną, bo większość składników, które były w jej poprzedniczce, zamieniłam na inne i śmiało mogę powiedzieć, że wymyśliłam ją sama :) 
Na początek jednak, kilka słów o producencie i produkcie.
Historia firmy „MAJONEZY” Spółdzielnia Pracy Produkcyjno Handlowa w Kętrzynie swoimi korzeniami sięga roku 1945. Wtedy na bazie poniemieckiej palarni kawy powstał zakład o zbliżonym profilu produkcji, gdzie niewielka, bo 12-osobowa załoga, rozpoczęła palenie kawy zbożowej i naturalnej. Zakład nosił wówczas nazwę „Kętrzyńska Palarnia Kawy Zbożowej”. W roku 1958 zakład przyjął nazwę Zakłady Wytwórcze CZSS „Społem” w Kętrzynie. W tym okresie firma ulega gruntownej modernizacji i przebudowie stając się zakładem produkcji koncentratów spożywczych. Główny profil produkcji stanowiły budynie, kisiele, galaretki, aromaty do ciast, proszek do pieczenia. Byliśmy czwartą firmą w Polsce produkującą majonez.

W roku 1962 uruchomiono w naszej firmie linię do produkcji majonezu na skalę przemysłową. Byliśmy czwartym zakładem produkującym majonez w Polsce. W roku 1973 uruchomiono produkcję koncentratów ciast takich jak Piernik kętrzyński, Babka cytrynowa, domowa, piaskowa, makowa.
Dobrze wykorzystaliśmy nowe wyzwania rynkowe. Od 1989 roku wzrost produkcji spowodował konieczność dalszej rozbudowy zakładu. Po roku 1990 zakład usamodzielnił się i decyzją większości załogi powstała Spółdzielnia Pracy. Lata 90-te to dalszy okres dynamicznych zmian podyktowanych nową sytuacją rynkową.
Mamy nowoczesną linię produkcyjną. Pod koniec 2001 roku firma zmieniła nazwę na „MAJONEZY” SPPH. Wprowadzono nową wizualizację opakowań, zmianie uległo również logo firmy. 
Majonez Stołowy 220g Majonez stołowy kętrzyński produkowany jest na bazie oleju rzepakowego z uszlachetnionych odmian, żółtka w proszku, uzdatnionej wody i bukietu przypraw. Majonez posiada jednolitą gładką konsystencję o jasnokremowej barwie. Zapach charakterystyczny dla majonezu. Smak lekko kwaskowaty właściwy dla użytych przypraw. Majonez kętrzyński jest doskonałym dodatkiem do sałatek, jaj i wędlin, może stanowić również cenny zamiennik masła i margaryny w przygotowaniu kanapek. Produkt nie zawiera konserwantów i sztucznych dodatków.
Moja opinia 
Na rynku jest wiele firm, produkujących majonezy, z tym musicie się zgodzić. Jesteśmy bombardowani reklamami i mimo woli stajemy się świadkami swego rodzaju rywalizacji, czyj produkt jest najlepszy. Przyznam szczerze, że Majonezy Ketrzyn jakoś nie rzuciły mi się w oczy w prasie czy telewizji, a mimo to są mi znane od lat i podejrzewam, że znam je nie tylko ja.  
Uważam, że majonez jest świetny, bardzo smaczny i idealnie gęsty. Jego smak jest zupełnie inny niż smak tych dostępnych na rynku. Charakterystyczna "ostrość" i wyrazistość smaku sprawia, że nasze potrawy wiele zyskują. Doskonale nadaje się do sałatek, kanapek, jaj i wielu innych potraw. Nic dodać nic ująć. Opis producenta jest jak najbardziej zgodny z rzeczywistością.
 
Ja swój dodałam do wspomnianej na początku sałatki. 
- pierś z kurczaka- kroimy, przyprawiamy przyprawą do kurczaka lub ziołami, smażymy
- 1 puszka kukurydzy,
- 1 puszka fasoli czerwonej,
- ok. 5cm pora- drobno siekamy,
- makaron- kółeczka, kokardki, muszelki- jaki wolicie :)
- ser żółty Gouda- ok. 20dag- kroimy w kosteczkę
- sól, pieprz
- majonez
PYCHA!
Jeśli jeszcze nie próbowałyście tego majonezu, gwarantuję, że warto. Co prawda nie jest on dostępny we wszystkich sklepach, ale przy okazji zakupów sprawdzcie, może ma on swoje zasłużone miejsce na półce.


Na moją opinię nie wpłynął fakt,

że produkt do testowania otrzymałam za darmo!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję Ci za zainteresowanie i pozostawiony komentarz :)