poniedziałek, 24 listopada 2014

Świąteczne świece :)

 Świeca, serwetka, suszarka i papier do pieczenia! Czy z tego może wyjść coś fajnego?! Pewnie, że tak! U mnie przygotowania do Świąt ruszyły pełną parą, a dziś pokaże Wam co stworzyłam. Tam tadam ... świąteczne świece! :)

 
Kiedyś wypatrzyłam sposób na dekorowanie świec papierowymi serwetkami i od razu wzięłam się do roboty. Nie pokażę Wam efektu jaki otrzymałam za pierwszym razem, bo zwyczajnie nie ma się czym chwalić:) Te za to wyszły całkiem ładnie. Jest to łatwy i w sumie tani sposób na udekorowanie świątecznego stołu lub mieszkania w ogóle. Mam z głowie kilka pomysłów na świece do sypialni i salonu :)
Jeśli podoba Wam się efekt, zachęcam do tworzenia. To tylko kilka minut roboty, a efekt niepowtarzalny. Nikt nie będzie miał takiej świecy :)
Etapy tworzenia:
  1. Wycinamy dokładnie interesujący nas wzór z serwetki i rozwarstwiamy. Nas interesuje tylko jedna warstwa, górna ze wzorem.
  2. Przykładamy wzór do świecy
  3. Owijamy świecę i wzór na niej jedną warstwą papieru do pieczenia (tak żeby wszystko ładnie przylegało do świecy).
  4. Nagrzewamy miejsce ze wzorem suszarką do momentu, aż wosk będzie przebijał przez papier, a kolory na całym wzorze będą intensywniejsze (jakby mokre). Ważne żeby "suszyć" równomiernie wtedy świeca się nie odkształci.
  5. Starajcie się nie dotykać świecy w miejscu nagrzania, bo zostaną na niej ślady.
  6. Jak zauważycie, że wosk na papierze zastygł (to trwa chwilę) zdejmujecie papier. Postawcie delikatnie świecę żeby wystygła.
I gotowe!


Postanowiłam, że od czasu do czasu pochwalę się Wam moją małą twórczością :) Czasu mam niewiele i tego typu rzeczy robię tylko od święta, ale może się Wam spodoba? A może kogoś zainspiruję? :) Kto wie!

1 komentarz:

  1. Dla mnie nie ma lepszych świec od tych w słoikach. Przetestowałam ich naprawdę mnóstwo i te w słoiczkach sprawdzają się najlepiej.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję Ci za zainteresowanie i pozostawiony komentarz :)